Christmas-tree

Stundu izmaiņas

izmainas

e-klase

eklase

Mācību mākonis

makonis

Skolas muzejs

muzejs

Skolēnu dome

dome

Karjeras atbalsts

karjeras atbalsts

Jubilāri

Laura 12.b

Milāna 6.b

Roberts 7.a

Projekti

baltijas

Skolas avīzes

Skolas avīzes

Skolas dokumenti

dokumenti

Skola lasa

Books

Jauni draugi, pieredze, iemaņas, valodas zināšanu nostiprināšana, aizraujošas atmiņas - lūk, ko mēs vēlamies, lūk, kāpēc mēs iesaistāmies jaunos projektos. Mēs esam Eiropas nākotne, tāpēc mums ir jāgūst jaunas zināšanas, sevi ir jāattīsta!

Mūsu Erasmus+ K2 projekts “European Active Citizenship”, kas iesākās 2016.gada septembrī turpinās. 2017.gada 7. maijā Rīgas 25.vidusskolas audzēkņi, trīs skolotāju- Rudītes Liepiņas, Gitas Šulces un Tālivalža Meža - pavadībā devās uz Somiju – Sipoo pilsētu, lai iesaistītos projekta nākamajā posmā, kura iesākums bija Zagrebā marta sākumā.  Projekta partneri ir Spānija, Somija, Horvātija, Itālija un Latvija.

Pirmā diena bija paredzēta, lai visu piecu valstu jaunieši vairāk iepazītu viens otru, kā arī Kungsvāgens skolu(KVS). Lai visi atraisītos, tika noorganizētas iepazīšanās spēles, kur jaunieši iepazinās viens ar otru un mācījās iekļauties kolektīvā. Sirsnīgas sarunas un smiekli visas dienas garumā palīdzēja atbrīvoties un gaidīt ar nepacietību turpmākās darba dienas.

Nākamā diena, jauni darbi un piedzīvojumi. Otrās dienas rītā mēs devāmies uz skolu, lai iejustos Somijas skolēnu lomās. Pirmās mācību stundas mēs pavadījām kopā ar KVS audzēkņiem, iesaistoties stundas darbos. Pašas mācību stundas bija ļoti atšķirīgas, sākot ar mājturību, beidzot ar reliģiju. Pēcpusdienā bija intervija. Katras valsts dalībniekam vajadzēja atbildēt uz citu jauniešu uzdotajiem jautājumiem. Vēlāk uzspēlējām mums iemīļoto Kahoot par godu Eiropas dienai 9.maijam, kur mūsu skolas audzēknis Māris Popēns ieņēma otro vietu starp 160 cilvēkiem.

Viens no galvenajiem mūsu projekta uzdevumiem šajā posmā bija radio raidījumu veidošana. Tēma tā pati, kas Zagrebā - stratēģija “Eiropa 2020.” Jau Rīgā mēs mācījāmies veidot intervijas, reklāmas, ziņas, piemeklēt mūziku, ierunāt tekstus. Šeit tika izveidotas vairākas grupas no dažādu valstu jauniešiem. Katrai grupai tika iedota sava tēma un savs uzdevums – iejusties radio raidījuma RUNĀTĀJA lomā. Dažas stundas cītīga darba un raidījums gatavs! Bija interesanti izmēģināt kaut ko jaunu, ko pirms tam neesi darījis, jo iegūtā pieredze nākotnē var noderēt.

Kā vēl viens šīs dienas plānotais darbs bija Somijas nacionālā ēdiena pagatavošana. Mēs uztaisījām Karelian pīrāgus. Tad pienāca ilgi gaidītais pasākums ar kopīgām dejām. Visi jau bija tik ļoti sadraudzējušies, ka pat sniega laikā kopā devāmies spēlēt futbolu un basketbolu. Atmosfēru, kas tobrīd valdīja ir grūti aprakstīt- jautrība, prieks, smiekli, draudzība.

Trešo dienu mēs pavadījām Somijas galvaspilsētā Helsinkos. Turpat, sadaloties komandās, mēs izspēlējām orientēšanās spēli, izmantojot Seppo aplikāciju, kur trīs stundu laikā mums bija jāatrod visus vajadzīgos kontrolpunktus un katrā no tiem bija jāizpilda kāds uzdevums, piemēram, kā nodziedāt dziesmu pie Uspenskas katedrāles vai izveidot foto ar zivi vietējā tirgū. Katrai grupai tika iedots apgrūtinājums – jēla ola. Mūsu uzdevums bija to atnest pagatavotu, vienalga kādu - uzvārītu vai saceptu. Tieši šis izaicinājums lika visiem uzjautrināties un deva motivāciju šīm trim stundām, pat neskatoties uz to, ka periodiski sniga un putināja. Pirmo godalgoto vietu ieņēma komanda, kuras sastāvā bija mūsu skolas audzēknis Māris Popēns. Pēc garās staigāšanas, mēs varējām vēlreiz apskatīt šarmantās Helsinku ieliņas, nopirkt kādus suvenīrus un pavadīt laiku ar jaunajiem draugiem. 
Ceturtā diena bija paredzēta mācību stundu apmeklējumiem un jauniešu sadarbībai. Mēs iesaistījāmies mācību procesā, sarunājāmies ar KVS audzēkņiem, kā arī izstaigājam jaukās Sipoo vēsturiskās vietas. 

Piektajā dienā visi kopīgi devāmies uz Sipoo nacionālo parku. Sadaloties pa grupām, mēs izmēģinājām visas nepieciešamās iemaņas izdzīvošanai mežā - telts celšanu, darbarīku izgrebšanu no koka, vietējās faunas iepazīšanu. Kopīgas sarunas pie ugunskura, dziesmas, smiekli - viss šis veidoja aizraujošu atmosfēru, kuru ir grūti aizmirst. Mežā mūs gaidīja arī vairāki komandas darbi, kur nevarēja iztikt bez saprašanās un kopīgas stratēģijas. Komanda, kuras sastāvā bija arī Rīgas 25.vidusskolas jaunieši Linda Falaļejeva, Paula Jeluškina un Māris Popēns, ieņēma 1.vietu. Ar to arī noslēdzās mūsu Somijas stāsts. Jau nākamajā dienā devāmies uz lidostu, lai atgrieztos mājās un gatavotos nākamajiem darbiem.

Pats brauciens mums ir devis neaizmirstamas atmiņas, jaunas zināšanas par stratēģijas “Eiropa 2020” tēmām un jaunus draugus. Mēs veidojam vēsturi, tāpēc darbs ir jādara tagad! Mūsu projekts turpinās, mūsu nākamā tikšanās reize Spānijā, kur jāveido teātra spēle par “Eiropa 2020” tēmām.

Linda Falaļejeva 10.a klase

google photo

     15. Eiropas Savienības Dabaszinātņu olimpiādē Latvijas skolēnu komandas ieguvušas sudraba un bronzas medaļu. Demonstrējot prasmes un zināšanas bioloģijā, ķīmijā un fizikā, spēju darboties praktiski un strādāt komandā, olimpiādē sacentās 50 komandas no 24 Eiropas Savienības valstīm.

      Olimpiāde no 7. maija līdz 14. maijam notika Kopenhāgenā, Dānijā, un tajā piedalījās jaunieši vecumā līdz sešpadsmit gadiem.

Komandas, kura ieguva sudraba medaļu, sastāvā bija Laura Bukēviča (Rīgas 25. vidusskola), Kristers Kokars  (Aizkraukles novada vidusskola), Anna Marija Sumrova (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija); komandas, kura ieguva bronzas medaļu, sastāvā bija Vilhelms Cinis (Rīgas Valsts 1. ģimnāzija), Anastasija Šļapina (Jelgavas Valsts ģimnāzija), Anitra Zīle (Rīgas 1. Valsts ģimnāzija). Vislabākais sniegums olimpiādē bija Ungārijas komandai. Skaidrības labad gan jāpiemin, ka tiek pasniegtas vairākas vienāda kaluma medaļas.

sadovska2

      Pats brauciens uz vēsturisko pilsētu Sibbo tika plānots, lai piedalītos Erasmus+ projektā "European Active Citizenship".
      Ceļojums sākās ar agro sapulci skolas sienās, kur mēs apspriedām aktuālos jautājumus un gaidāmos darbus. Jau 12.20 mūs gaidīja mūsu lidmašīna. Lidojums bija pārsteidzami īss. Nepaspējām izlidot kā mums jau bija jālaižas lejā. Ierodoties lidostā, mūsu stāsts varēja sākties. Pa ceļam uz KVS skolu mūs pārsteidza tas cik Helsinki ir līdzīgi mūsu sirdij tuvai Rīgai, bet tanī pašā brīdi šeit bija kaut kas svešs, kaut kas, kas lika atcerēties, ka neesam savā dzimtenē. Cauri mašīnas logiem iepazināmies ar neaprakstāmi interesantām, vēsturiskām mājām, kuras tikpat kā visas ir sarkanās vai dzeltenās krāsās. Uzreiz radies jautājums kāds iemesls ir šādam konkrētam krāsojumam- izrādās, ka jau kopš senseniem laikiem ir radusies tradīcija savas mājas krāsot tieši šādās krāsās, lai vēl jo vairāk izjust šīs pilsētas atmosfēru.
      Ar degsmi sirdī mēs satikām mūsu viesģimenes pie jaunās Sibbo KVS skolas. Ikviens no mums iepazinās ar savu jauno ģimeni un devās tiem līdzi izzināt šīs valsts kultūru.
      Pēc citu vārdiem varēja saprast, ka ko tādu nebijām gaidījuši- no ārpuses ieturētas, parastas mājas sevī slēpj karalisko inteleģenci, glaunumu. Jau kad katrs ieradās savās jaunās mājās, visi uzdāvināja daļiņu no mūsu Latvijas- kārumus, suvenīrus- jebko, kas liktu iemīlēt mūsu dzimteni.
      Nākamais rīts-jauna valsts, citi cilvēki- kā jau mums ieraksts, devāmies uz skolu plkst. 8.00. Tur mūs sagaidīja viesmīlīgie somi. Jau pirmajā dienā esot šinī skolā, mēs uzzinājām interesantus faktus,piemēram, ka Somijā viss tiek dalīts divās daļās somiem un zviedriem. Pat tie paši bērni bērnudārzos ir ielenkti divās dažādās pasaulēs. Kā arī to, ka modernizētajā skolā ir pilnīgi normāli staigāt pa grīdu bez apaviem, spēlēt biljardu vai galda hokeju kādā starpbrīdīvai arī, ja jūties noguris - pagulēt. Pēc citu domām tieši šāda atmosfēra liek labāk iejusties skolas sienās.
      Jau vēlāk mums notika sadraudzības spēles starp visu valstu skolniekiem, kur atraktīvi un pilni dzirksteļu mēs iepazināmies ar jauniem cilvēkiem, spējām atslābināties un iejusties trakulīgā,bet tajā pašā brīdī klusā Somijas atmosfērā.
      Kopīgas pusdienas, stāsti, smiekli, kopīgi uzdevumi, jauni draugi, jauni piedzīvojumi-lūk tieši tas ir kāpēc mēs esam šeit un daram savu darbu tieši šobrīd, tieši tagad. Un ar nepacietību gaidam pretīmnākošos jaunos uzdevumus, radioraidījumu ierakstus, kurus gatavojām jau Rīga, būs jauni darbi, jauni piedzīvojumi, kas mūs sagaidīs turpmākās dienās!

Linda Falaļejeva

     Jau šodien 2017.gada 7. maijā plkst. 12.20, trīs skolotāju - G.Šulces, R.Liepiņas,T.Meža - pavadībā, mēs sakām uz redzēšanos Latvijai, lai sasveicinātos un iepazītos ar šarmanto Somijas pilsētu Sipoo.
     Mūsu uzdevums bija veidot radioraidījumus par dažādām tēmām “Eiropa 2020” projekta Erasmus+ ietvaros. Kā projekta mērķis tika izvirzīts - padziļināt jauniešu zināšanas par stratēģiju “Eiropa 2020”. Projekta darbības laikā audzēkņiem ir iespēja attīstīt angļu valodas prasmes, spēju kritiski domāt, uzņemties iniciatīvu, veidot sadarbības prasmes ar citu valstu jauniešiem. Katram tika iedalīti pienākumi ar kuriem veiksmīgi visi tika galā, parādot savas zināšanas, iniciatīvu un prasmes, kuras mums noderēs turpmāk. Mums tika dota iespēja iejusties dažādās lomās tādējādi attīstot sevī jaunus talantus un iemaņas.
      Visi darbi ir veiksmīgi padarīti un nu ir laiks dodies entuziasma pilnā braucienā. Aizvadītais laiks un darbs – visu pārvarot, ar vieglu sirdi mēs dodamies uz punktuālo Somiju, lai godam pārstāvētu mūsu dzimteni - Latviju. No pieredzēta un no tā, kas mūs sagaida, ceram iegūt jaunas prasmes, iemaņas, pieredzi un iepazīt jaunus cilvēkus.
       Ar nepacietību, līksmi, satraukumu dodamies piedzīvojumā, lai vāktu pieredzi. Ar devīzi – “Tagad vai nekad” mēs ar sparu un nepacietību kravājam čemodānus un iesoļojam ezeru un sniega valstī – Somijā!
Linda Falaļejeva 10.klase

EIROPAS EKSĀMENS
9.MAIJĀ
8.00 - 21.00

Domā, zini, dari, iegūsti!
www.esmaja.lv

Sagatavojies
www.esmaja.lv/eiropas eksāmens_eksāmens
KĀRTO EKSĀMENU TIEŠSAITĒ - SKOLĀ vai MĀJĀS

20161013 133224 001

Uzņemšanas noteikumi 10. klasē 2017./2018.m.g.

Izglītības programmas:

  • Vispārējas vidējās izglītības vispārizglītojošā virziena programma, kods 31011011.
  • Vispārējas vidējās izglītības matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena programma, kods 31013011.

      Rīgas 25.vidusskola aicina mācīties vidusskolā izglītojamos, kas ir pabeiguši pamatskolu un saņēmuši pamatizglītību apliecinošu dokumentu.

Iesniedzamie dokumenti:

  • vecāku iesniegums,
  • pamatizglītības beigšanas apliecības un sekmju izraksta kopijas,
  • medicīnas dokumenti.

Dokumentu iesniegšana:

  • 12. jūnijs 9.00 līdz 15.00
  • 13. jūnijā 9.00 līdz 15.00
  • 14. jūnijā 15.00 līdz 17.00

      Dokumentu iesniegšanas brīdi līdzi jābūt pasei vai dzimšanas apliecībai.

      29. aprīlī “Arēnā Rīga” notika Rīgas izglītības iestāžu bērnu un jauniešu tautas deju kolektīvu deju svētki “Trejdeviņi gaismas tilti”, kurā dejas rakstus izdejoja vairāk nekā 4000 dalībnieku no 55 Rīgas izglītības iestādēm, tajā skaitā arī Rīgas 25. vidusskolas tautas deju kolektīvs “Pasaciņa”.

      “Pasaciņa” deju svētku programmā skatītājus priecēja ar 11 dejām: “Sitieniņi”, “Teci rikšus, kumeliņi”, “Iet kaza ragainā”, “Ratiņš dūc”, “Vāru, vāru putriņu”, “Lācīts iet pa taku”, “Sanāciet, lieli, mazi”, “Circenītis”, “Suseklis” (“Viļānu suseklis”), “Meža māte”, “Kas zināja zemes malu”. Dejotāji skolotājas Sigitas Bukovskas vadībā (kopā ar Zandu Ābeli) koncertam bija mērķtiecīgi gatavojušies 8 mēnešus.
      Lielkoncerts ir Rīgas bērnu un jauniešu dāvana Latvijas valsts simtgadē. Koncertu vadīja aktrise Zane Dombrovska un mūziķis Goran Gora. “Trejdeviņi gaismas tilti” dalībniekus un lielkoncerta skatītājus veda pāri deviņiem tiltiem, atklājot galveno būtību – cilvēka garīgo spēku un vērtības. Skaitlis 9 latviešu folklorā visbiežāk izmantots kā telpas un laika izteicējs. Tas ir stāsts par cilvēka 9 vērtību tiltiem – laikmetu, ģimenes, rotaļu, ikdienas, spēka, sapņu, dabas, Rīgas un pasaules vērtību tiltu. Jēdziens trejdeviņi simbolizē spēku, pilnību, pārticību, pasaules lielumu, kā arī harmonisku personību, ko vēlamies redzēt un veidot katrā bērnā un jaunietī caur darbu, svētku svinēšanu un latvisko dzīvesziņu.

      “Šī bija neaizmirstama pieredze – uzstāties “Arēnā Rīga”, satikt draugus un dejot ar smaidu sejā. Mēs arēnā pirms lielā koncerta veselu dienu mēģinājām dejas no rīta līdz vakaram. Protams, “Arēnā Rīga” nebija tādas pašas sajūtas kā Daugavas stadionā, kur mēs dejojām dziesmu un deju svētkos, bet bija prieks ko tādu piedzīvot, dejojot kopā ar pārējiem kolektīviem.”
Linda
      "Pirms koncerta bija daudz mēģinājumu, tie bija nogurdinoši – garas pauzes, arēnā bija vēsi. Ļoti patika, ka mēģinājumos deju virsvadītāji ne tikai norādīja uz kļūdām, bet arī mācīja un paslavēja. Īpašas sajūtas radīja koncerta fināls, kad visi bērni sanāca kopā laukumā. Pateicībā kolektīvs savai deju skolotājai pasniedza dāvanu. Pēc koncerta ir liels gandarījums par paveikto. Esmu lepna, ka mūsu uzstāšanos rādīs televīzijā.”
Signe

      Mūsu skolas 3.c klases skolnieks Artūrs Tutiņš darbojas hokeja skolā “Rīga 2007”. Artūra komanda U10, ir kļuvusi par uzvarētāju sacensībās Rīgas kauss 2017.
      Sveicam Artūru un viņa komandas biedrus ar lielisko sasniegumu!

 

      3.maijā LR Neatkarības Deklarācijas pieņemšanas 27. gadadienas priekšvakarā grupa Rīgas 25.vidusskolas 8.-12.klašu audzēkņi dodas velo braucienā pa tuvākās apkārtnes vēsturiskām vietām. Tiks apskatīts piemiņas ansamblis pie Šķirotavas, Salaspils Memoriālais ansamblis, Rīgas HES. Gala punkts būs Doles sala un Daugavas muzejs. Audzēkņi savos stāstījumos runās par daudziem nozīmīgiem vēsturiskiem momentiem mūsu tautas vēsturē.  Lai piemiņa tiem cilvēkiem, kuri atdeva savas dzīvības, lai mēs dzīvotu brīvā valstī. Sargāsim to un katrs ar savu darbu veicināsim tās izaugsmi!